dijous, 15 de setembre del 2011

Fi de Festes

El tercer dia de la Festa Major va coincidir amb la Diada Nacional de Catalunya.
De bon matí tothom dormia i al carrer hi havien més senyeres que gent.

Després de la missa del diumenge, a la sala de l'Ateneu i va haver la presentació de la revista "Lo ViOlí", a càrrec d'un membre de l'equip de redacció i del president de l'Institut d'Estudis del Priorat.

Aquesta és una revista  cultural de tirada semestral que ja fa cinc anys que va sortir a la llum, però sembla que molta gent del poble encara no coneixia. El seu nom fa servir el "lo" típic de la nostra parla i els dos principals productes de la nostra terra, el vi i l'oli.
Si algú es vol fer soci aquí  poso una butlleta de subscripció.

En l'últim número de la revista ja que la volien presentar a La Bisbal van aprofitar per posar-hi un reportatge fet al nostre poeta Josep Perelló de cal Peremateu.

El dia de la presentació li  fer un petit homenatge llegint unes ratlles que havia escrit la noia que el va entrevistar fa uns mesos.
I jo des d'aquest bloc el voldria felicitar perquè ahir va fer noranta anys.
Per molts anys oncle.

Encabat de dinar i amb un sol de justícia els homes del poble van anar a jugar un partit de fútbol.

No se si van guanyar els solters o els casats, però va ser molt renyit i polsegós.

A les vuit el ball de tarda, que a La Bisbal encara en fem els tres dies, amb la rifa inclosa d'una cafetera Dolce Gusto que va tocar al Marc Masip de Cal Marino.
El dia anterior van rifar una tele que va tocar al Robert Masip de Cal Teio.

Ja no hi havia tanta gent com els dies anteriors perquè alguns de fora ja havien de treballar l'endemà.
Però encara encara es veia força gent.

A l'hora de sopar ho vam fer a la sala de l'Ateneu.
Volem felicitar als del Coll del Moro i a la junta de l'Ateneu pel sopar i per les festes en general perquè han estat variades i molt ben organitzades.

A les dotze de la nit altre cop ball.

Ara ja eram més pocs perquè l'endemà molts havien d'anar a treballar.

Pero no per això ens ho vam deixar de passar bé.
A part de ballar molt, vam tirar serpentines,

que van donar molt joc als nens ... i als no tan nens.
Millor que la foto dels grans no la posem, que ara no es temps de fer el pessebre.

Els de l'orquestra que eren molt animats van fer pujar als nens a tocar amb ells.

I el president de l'Ateneu, el Sergi Masip de Cal Puro i un membre de la Junta, el Jordi Masip de Cal Catarino, no van dubtar en cantar amb els del conjunt.

Una nit rodona.
Als de la Banda del Drac també els ho devia semblar perquè em van demanar les fotos per a posar-les a la seva pàgina d'internet diu que no troben cap lloc en que s'ho passin tant bé tocant com al nostre poble.
A nosaltres també ens agraden tant que ja és el segon any que venen per actuar al tercer dia.
Animarien a un mort.
Per cert els Junior's d'Amposta, el conjunt del segon dia també va al.lucinar amb l'ambient de festa i animació del segon dia per la nit i ens va gravar uns segons i estem penjarts al seu face-book.
Si hi entreu veure-ho quina marxa portaven els joves.
I tots els dies amb cap incident per part de ningú, que també s'agraeix molt.
No hi ha festes com les del nostre poble.!!!

I ja som al dia del gos.
En sortir de l'escola per la tarda cucanyes per al més petits a l'Espona Grossa.

Cursa de sacs.
I que còmodes que s'ho miraven els padrins i veïns asseguts a la nova espona amb barana....

...mentres els nens i nenes s'empatifaven per treure un xiclet de l'aigua i a continuació un euro de la farina.

Rebentar globus amb els ulls tapats, curses de portar un ou damunt d'una cullera i curses de bicicletes entre altres.

Tot dirigit i molt ben organitzat pels membres i la junta dels Joves de La Bisbal.

I a l'acabar tots els participants i els que s'ho miraven van anar a berenar xocolata desfeta amb coca.

Voldria des d'aquí felicitar a la nova junta de l'Associació de Dones Boixerola perquè la xocolata estava boníssima....

i també per la bossa plena d'obsequis que van donar a tots els nens i nenes participants en l'exposició de dibuixos de Festa Major.
Aquestes bosses estaven plenes de llibres i jocs de l'editorial Baula i els va donar el Jesús de Bellaterra, que des de fa uns anys té casa al nostre poble.
Moltes gràcies per tot.

I aquí s'acaba la Festa Major 2011.

El proper dia parlarem de l'entrada al nou curs escolar, que això ja són figues d'un altre paner.....