diumenge, 18 de març del 2012

Excursió de dones a Tarragona

Ahir dissabte dia divuit es va portar a terme l'excursió que havia organitzat la junta de l'Associació de Dones Boixerola per a visitar la Tarraco Romana.
Ens ho vam passar molt bé i tot va sortir millor del previst.
Aquestes son les imatges del dia.

Arribada a 2/4 d'onze a Tarragona. Inici de la visita pel Portal del Roser de la Muralla romana.

Maqueta de com era la Tarragona romana al segle II. On ara hi ha la catedral aleshores hi havia un temple. A sota hi havia el Foro,a un tercer nivell el circ i a sota la cuitat romana. A la dreta l'aqueducte i a l'esquerra l'amfiteatre.

A la plaça del Rei tota la colla escoltant al guia.

Entrant a la Torre del Pretori.

Estàtua i construccions romanes.

Vista des de dalt de la Torre. L'amfiteatre vora el mar.

Un tros del Circ romà als nostres peus. Va estar durant molts anys tapat per edificacions posteriors. Ara algun tros com aquest està recuperat per a poder-lo visitar.

Tota el grup que vam anar a l'excursió amb la catedral al fons.

Les voltes subterrànies del circ. En el seu moment estaven cobertes de marbre.

Visita del circ per una cantonada de la pista tal com es veu al mural del fons. Aquesta pista on feien les curses de carros estava rodejada de grades.

Abans d'anar a dinar vam fer una ruta turística per tot Tarragona amb aquest tren.

Per la tarda vam continuar la visita pels carrers de la ciutat antiga. Aquí vam veure aquesta façana tan ben decorada i a la dreta més grades del circ.

A la placa de la Font hi ha aquesta oficina de la Caixa amb més voltes i damunt les grades del circ.

Més cap al tard vam passejar per la Rambla i vam arribar davant de l'estàtua de Roger de Llúria que no mira  al mar perquè no va voler donar l'esquena a Tarragona.

I com no podia faltar després de visitar Tarragona, vam anar a tocar ferro al Balco del Mediterrani.

I vam baixar passejant fins a l'Amfiteatre romà, on lluitaven els gladiadors amb les feres.

A les set de la tarda marxàvem de Tarragona cap a La Bisbal amb l'autocar que ens havia portat.
Totes molt contentes de la jornada passada.